Ga naar de inhoud
Lange storing internetbankieren

Storing bij ING na uren voorbij

Een ING-filiaal in Rotterdam Beeld © Hollandse Hoogte

De storing bij ING, waardoor klanten sinds woensdagochtend 10 uur niet konden inloggen op de website en de app van de bank, is voorbij. Woensdagavond liet de bank nog weten dat het oplossen van de technische problemen meer tijd kostte dan verwacht.

Over de storing kwamen sinds woensdagochtend 10 uur klachten binnen op AlleStoringen.nl. De ING Bank bevestigde de problemen met het inloggen op Mijn ING en de Mobiel Bankieren App. "Ook kun je problemen ervaren met het doen van betalingen", aldus de bank.

Woensdagavond laat was de storing nog altijd niet voorbij. "We kunnen helaas niet inschatten hoe lang dit nog zal duren", meldde de ING. In de nacht van woensdag op donderdag liet een woordvoerder aan persbureau ANP weten dat de storing dan toch was opgelost. 

Oorzaak bekend

De oorzaak van de technische problemen heeft volgens de ING te maken met 'interne systemen voor gegevensuitwisseling'. "Normaal gesproken communiceren deze systemen goed met elkaar, maar dat is vandaag helaas niet het geval", meldde bank. 

"Collega's zijn hard aan het werk om het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen, maar dat heeft helaas veel tijd nodig. Meer tijd dan we zelf ook hadden voorzien", schrijft de bank. "Voor de goede orde: er is geen sprake van een cyberaanval."

Pinnen kan nog wel

De storing treft niet alle betalingen. Klanten van ING kunnen wel pinnen, ook via de telefoon, en geld opnemen.

Bright blok

Bright is verhuisd naar Bright.nl

Nieuwe artikelen van Bright zijn voortaan te vinden op Bright.nl.

Kijk ook onze video's op YouTube.

En luister onze podcast.