Ga naar de inhoud
Elektrische auto's

Nieuwe versie Polestar 2 krijgt facelift, meer bereik en vermogen

Rechts de nieuwe neus van de Polestar 2, links de ouwe. Beeld © Polestar

De nieuwe versie van de Polestar 2 krijgt zowel intern als uitwendig vernieuwingen. Het maximale bereik van het Long Range-model groeit tot 635 kilometer en de elektrische sedan krijgt ook een nieuwe smoel.

De Polestar 2 kwam drie jaar geleden op de markt. Ondertussen is de Polestar 3 onthuld en heeft zusterbedrijf Volvo ook een aantal elektrische auto's op de markt gebracht. Die stekkerauto's hebben iets dat de vernieuwde Polestar 2 nu ook krijgt: een dichte grille.

Het uiterlijk van de Polestar 2 had tot nu toe nog iets weg van een brandstofwagen, met zijn prominente, zwarte grille. Dat oppervlak is vanaf het volgende model glad, net als bij de neus van onder meer de Volvo C40Volvo XC40 Recharge en de Polestar 3.

Die neus heeft zelfs een naam: de 'Smart Zone', want er zitten allemaal slimme sensoren van de rijhulpsystemen in – camera, radar, versnellingsmeters, ultrasone sensoren – omringd door een verwarmingssysteem voor in kouder klimaat. Verder zijn de velgen vernieuwd voor wie het Performance Pack kiest: het gaat om dezelfde 20-inch velgen die vaak op foto's van de Polestar 3 te zien zijn.

Flink groter bereik

Het bereik van de Polestar neemt ook toe, gemeten volgens de WLTP-norm. Het standaardmodel met achterwielaandrijving gaat van 478 naar maximaal 518 kilometer, het Long Range-model groeit van 551 naar 635 kilometer bereik.

Het standaardmodel van de Polestar 2 behoudt dezelfde 69kWh-accu als voorgaande modellen, de drie andere uitvoeringen krijgen een iets grotere accu: van 78 naar 82kWh. Bij de Long Range-uitvoeringen laden de batterijen ook sneller op: van 155 naar maximaal 205kW. 

Polestar
Lees ook:
Polestar onthult zijn eerste elektrische SUV

Sneller naar de 100 km/u

De vierwielaangedreven versie groeit ook in bereik: 105 kilometer meer tot een maximaal bereik van 592 kilometer. Het reguliere AWD-model van de Polestar 2 levert straks 310 kW/421 pk, het Performance Pack-model biedt 350 kW/476 pk. Beide modellen geven een koppel van 740 Nm, waar de achterwielaangedreven Polestar 2 490 Nm levert.

Bij deze dual motor-versies is volgens Polestar de balancering van de aandrijving aangepast, zodat die primair op de achterwielen wordt aangedreven. Met andere woorden: meer grip en vermogen en een snellere sprint. Van 0 naar 100 km/u gaat nu in 4,5 seconden, of in 4,2 seconden voor wie het Performance Pack kiest. Voorgaande uitvoeringen haalden de 100 km/u in 4,7 seconden.

De vernieuwde Polestar 2 is er vanaf 51.200 euro voor het Standard range-model. De uitvoering met het meeste bereik begint bij 55.200 euro. Alle uitvoeringen zijn vanaf nu te bestellen en worden in het derde kwartaal geleverd.