Particuliere klanten krijgen geen compensatie voor Vodafone-storing

Particuliere klanten van Vodafone hoeven niet te rekenen op compensatie voor de grote urenlange storing maandag.
Het telecombedrijf volgt de wettelijke regelingen voor genoegdoening na storingen. Die schrijven voor dat klanten pas na een storing van meer dan 12 uur recht hebben op een vergoeding. De storing van maandagmiddag duurde ongeveer drie uur.
Verbinding tussen datacenters
De oorzaak van de storing was "een complex verbindingsprobleem" tussen twee datacenters. De provider doet nog nader onderzoek naar dat probleem.
Door de storing waren ook meerdere instanties niet of nauwelijks bereikbaar, waaronder rechtbanken, gemeenten, GGD'en en enkele ziekenhuizen.

Vodafone had opnieuw urenlange storing
Derde grote storing deze maand
Het was de derde keer deze maand dat klanten van Vodafone problemen hadden met bellen of berichten versturen. Volgens de provider stonden de storingen op zichzelf.
"De drie storingen ontstonden op verschillende locaties en kenden verschillende oorzaken", aldus Vodafone. "Bij de eerste storing van 12 oktober ging het om een beschadigde database, bij die van 14 oktober om een menselijke fout."