Minimalisme

Campagne McDonald's vraagt: herken jij deze gepixelde hamburger?

08 juli 2021 21:20 Aangepast: 08 juli 2021 21:26
Beeld © McDonald's

Kun jij een Big Mac herkennen, ook al bestaat die slechts uit 70 pixels? McDonald's baseert in Frankrijk een hele marketingcampagne rond die vraag.

De 'Guess who's back'-campagne bestaat uit posters van gepixelde versies van bekende McDonald's producten, zoals de Big Mac en de frietjes. Er is geen McDonald's logo op te vinden.

De posters zijn de volgende stap in een strategie waarbij McDonald's het gebruik van zijn logo zoveel mogelijk wil beperken, schrijft nieuwssite FastCompany. Deze aanpak begon in 2013, toen het reclamebureau TWA/Paris close-ups van hamburgers van het bedrijf verspreidde.

Miniatuurvoorbeeld
Oculus

Facebook test reclame op virtualrealitybrillen

Minimalisme sinds 2013

Andere campagnes draaiden om foto's van een natgeregend Parijs met de woorden 'McDelivery' in de bovenhoek en grote bordne met daarop emoji-versies van McDonald's-producten.

Sindsdien heeft het bedrijf soortgelijke campagnes gevoerd in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Het onderliggende idee erachter: iedereen kent McDonald's toch al, dus een logo is niet nodig.

Bright blok

 

Volg Bright voor meer tech:​​

Kijk onze video's

Volg op Instagram en Facebook

En luister de podcast

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van