Kopie

Instagram wil niet meer dat gebruikers TikTok-video's op Reels zetten

09 februari 2021 19:32 Aangepast: 09 februari 2021 20:28
Beeld © Instagram

Muziekvideoplatform Instagram Reels mag dan verdacht veel op TikTok lijken, maar Instagram stelt het niet op prijs als je TikTok-video's kopieert naar zijn eigen platform.

Video's met een TikTok-watermerk krijgen voortaan minder aandacht.

In een post met tips op zijn @Creators-platform maakt Instagram namelijk bekend dat het algoritme wordt aangepast om "de gebruikerservaring te verbeteren". Video's met een slechte beeldkwaliteit en video's die duidelijk gerecycled zijn van andere diensten, niet meer zo snel in de Reels-tab zullen verschijnen.

Niet bevredigend

Volgens Instagram zijn gekopieerde video's "niet zo bevredigend" als originele video's. Daarom worden ze door het algoritme geweerd.

Reels werd vorig jaar in het leven geroepen als Instagrams antwoord op TikTok. Met de app kun je video's op muziek opnemen en delen via de Reels-tab.

Miniatuurvoorbeeld
Reels

Instagram test TikTok-kloon in app

Hoog scoren bij het algoritme

Naast een waarschuwing voor gekopieerde content, gaf Instagram ook enkele andere tips om hoog te scoren bij het algoritme. Zo kunnen video's het beste verticaal zijn opgenomen, en raadt Instagram aan om te proberen een trend te starten.

Ook vraagt Instagram gebruikers om eigen muziek of muziek uit de bibliotheek van Instagram zelf te gebruiken. Video's met teveel tekst zullen ook weinig aandacht krijgen.

Miniatuurvoorbeeld
Rivaliteit

Instagram vernieuwt thuisscherm: meer nadruk op TikTok-rivaal Reels

Bright blok

Volg Bright ook op:

Instagram en TikTok

Twitter en Facebook

Discord en Spotify

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van