Nintendo Switch

Al 20.000 klachten bij meldpunt over Nintendo Switch

17 december 2020 17:11
Beeld © ANP

Ruim een week na het starten van een meldpunt voor problemen met de controller van de Nintendo Switch, zijn er al meer dan 20.000 klachten binnen.

Het meldpunt is een samenwerking van de Consumentenbond en negen andere Europese consumentenorganisaties. Het aantal klachten staat inmiddels op 20.700. Daarvan is bijna de helft binnengekomen bij de Nederlandse Consumentenbond: ruim 9200 klachten.

Uit de meldingen blijkt dat 95 procent van de consumenten binnen twee jaar na aankoop last kreeg van een storing bij de Nintendo Switch. Bijna 74 procent kocht na de problemen een nieuwe controller.

Nintendo is nog altijd onduidelijk over de mogelijkheden tot gratis vervanging of reparatie van het probleem. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Consumentenbond start meldpunt voor klachten Nintendo Switch

Joy-Con-drift

"Het aantal meldingen is overweldigend. Veel consumenten zijn ontevreden, maar toch blijft Nintendo dit ondeugdelijke product verkopen", zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. "Dat is onaanvaardbaar. Wij beraden ons dan ook op vervolgstappen, samen met de andere consumentenorganisaties en de Europese koepelorganisatie BEUC, die de actie coördineert."

De Consumentenbond is met name op zoek naar consumenten die last hebben van het zogenoemde Joy-Con-driftprobleem. Personages of de camera in games worden dan bestuurd zonder dat het pookje van de controller wordt aangeraakt. Er is een probleem met de montage van het pookje, dat al speelt sinds de introductie van de Nintendo Switch in 2017.

Consumenten die een klacht hebben over de Nintendo Switch, kunnen een vragenlijst van de Consumentenbond invullen.

Bright blok

Volg Bright voor meer tech:​​

Kijk onze video's

Volg ons op Instagram, Twitter en Facebook

En luister de podcast

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van