Mobiel internet

KPN lost 4G-problemen op na update Samsung Galaxy S20

21 oktober 2020 11:59 Aangepast: 26 oktober 2020 17:27
Beeld © Bright

KPN-abonnees met een Samsung Galaxy S20-telefoon hadden na de nieuwste software-update problemen met de 4G-verbinding. Inmiddels zijn die problemen verholpen.

Door een instelling op het KPN-netwerk konden de S20-toestellen geen 4G-verbinding meer maken. KPN heeft dinsdagavond een oplossing doorgevoerd in zijn netwerk, waardoor gebruikers met toestel uit de Galaxy S20-lijn weer gebruik kunnen maken van 4G. Gebruikers van die toestellen klaagden op de fora van Samsung en Tweakers, meldt GalaxyClub.

De problemen ontstonden bij veel gebruikers na het installeren van een update die maandag 19 oktober beschikbaar kwam, met versienummer G98**XXU5BTJ1. De problemen troffen alle verschillende S20-varianten: de S20, S20+, Ultra en FE.

Na de update werkte de 4G-verbinding van Galaxy S20-gebruikers met een KPN-abonnement niet meer. Hetzelfde gold voor gebruikers met een provider op het KPN-netwerk: SimYo, Budget Mobiel, YouFone en Lebara. S20-gebruikers met Vodafone of T-Mobile hadden na de update geen verbindingsproblemen. De problemen troffen alleen 4G bij KPN; 3G en 5G waren nog wel beschikbaar en gebruikers konden nog bellen en gebeld worden.

Bright blok

Meer tech en gadgets bij Bright:

Volg ons op YouTube

Twitter en Facebook

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore