TikTok

TikTokkers lanceren eigen agency na #BOOS-video's

11 oktober 2020 15:07 Aangepast: 12 oktober 2020 11:08

Naar aanleiding van twee afleveringen van Tim Hofmans YouTube-serie #BOOS hebben de grootste TikTokkers van Nederland in samenwerking met expert Joey Scheufler een eigen agency opgericht.

In de uitzendingen van 17 en 24 september is te zien dat de eigenaren van Creator Network, het voormalig management van de TikTokkers, worden beschuldigd van het stiekem achterhouden van vergoedingen voor de influencers. Volgens de makers van #BOOS hebben zij de afgelopen maanden ruim drie ton achterover gedrukt.

Tijdens de rechtszaak die volgde, bleek dat er nog meer aan de hand was bij het voormalig management, wat de TikTokkers ertoe heeft gezet hun eigen bureau op te zetten.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Bright pakt gadgets uit op TikTok: al bijna 200.000 volgers

Onder het nieuwe management The Creator Mansion gaan onder anderen Markie (6,2 miljoen volgers), Lorenzo Dinatelle (630.000 volgers), Nadir de Arabier (700.000 volgers) en Lieke Hamming (320.000 volgers) nu hun video's maken. Met deze stap krijgen de TikTokkers naar eigen zeggen weer zelf grip op hun eigen werkzaamheden en verdiensten.

Bright blok

Meer tech en gadgets bij Bright:

Volg ons op YouTube

Instagram en TikTok

Chat mee op Discord

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore