Apple opent zijn Nederlandse Apple Stores woensdag 10 juni weer. Het bedrijf heeft extra maatregelen genomen vanwege het coronavirus.
Apple sloot op 13 maart al zijn Apple Stores buiten China, in verband met het coronavirus. Inmiddels is het gros van de Apple Stores in de VS en Europa weer open.
De Nederlandse Apple Stores openen op woensdag 10 juni hun deuren, laat Apple aan Bright weten. Apple heeft in Nederland eigen winkels in Amsterdam, Den Haag en Haarlem.
Mondkapjes en temperatuurmetingen
De Apple-winkels gaan open met extra maatregelen. Zo zijn de openingstijden minder ruim dan normaal en kunnen er minder mensen in de Apple Store: het bedrijf houdt een afstand van twee meter aan. De Apple Store in Amsterdam is dagelijks open van 11:00 tot 18:00 uur, in Haarlem van 12:00 tot 17:00 uur en in Den Haag is de winkel doordeweeks open van 11:00 tot 18:00 uur en in het weekend van 12:00 tot 17:00 uur.
Personeel draagt mondkapjes en ook klanten wordt gevraagd een kapje te dragen, die eventueel door Apple worden verstrekt. Ook wordt de temperatuur van klanten contactloos gemeten en krijgen ze een aantal gezondheidsvragen bij binnenkomst. De winkels worden continu schoongemaakt.
Reparaties mogelijk, cursussen niet
De Genius Bar is open voor reparaties en Apple geeft prioriteit aan service en ondersteuning. De Today at Apple-sessies en Business Briefings worden niet in de winkels gehouden tijdens de corona-periode. Het is mogelijk dat klanten die zonder afspraak naar de winkel komen, wat langer dan normaal moeten wachten.
Voor reparaties kunnen klanten online een afspraak maken. Op de site van Apple is het ook mogelijk om een reparatie-afspraak te maken bij een Apple Authorized Service Provider of om een te repareren apparaat naar Apple op te sturen.
Volledige verklaring van Apple:
"We zijn verheugd om woensdag weer bezoekers te verwelkomen in onze winkels in Nederland. We hebben onze Nederlandse klanten gemist en kijken ernaar uit om onze ondersteuning te bieden.
Nu velen thuis werken en leren, kijken we ernaar uit om de service en ondersteuning te bieden die ze nodig hebben, of dat nu het ophalen van een nieuw product is of hulp krijgen bij een product dat ze al hebben. Onze onlangs heropende winkels hebben aanzienlijke veiligheidsprocedures, waaronder temperatuurcontroles, sociale afstanden en gezichtsbedekkingen om ervoor te zorgen dat klanten en werknemers gezond blijven.
Ons protocol voor sociale afstand betekent dat er een beperkt aantal bezoekers tegelijk in de winkel kan zijn, dus er kan vertraging optreden bij klanten die komen binnenlopen. Ga naar apple.com/retail voor meer manieren om te winkelen en aanvullende informatie over deze nieuwe richtlijnen en openingstijden.
Onze gedachten zijn bij iedereen die wordt beïnvloed door COVID-19 en degenen die de klok rond werken om de verspreiding ervan te behandelen, te bestuderen en in te dammen."

Meer tech bij Bright: