Tech

TikTok ziet inkomsten fors groeien door lockdowns

26 mei 2020 09:56

Sociale video-app TikTok was in april de meest winstgevende app, en haalde daarmee apps als YouTube en Tinder in.

Gebruikers gaven in april ruim 78 miljoen dollar uit aan TikTok, meldt app-analysebureau Sensor Tower. Dat is tien keer meer dan in april 2019. In de ranglijst wordt gekeken naar inkomsten los van advertenties.

TikTok is gratis, maar gebruikers kunnen in de app valuta kopen waarmee zij virtuele cadeaus voor andere gebruikers kunnen betalen. Dat gebeurt vooral in China volop: 86,6 procent van de in-app-aankopen werd in China gedaan, gevolgd door 8,2 procent in de VS. TikTok groeit volgens Sensor Tower extra in populariteit door de lockdowns tijdens de corona-pandemie.

Games scoren nog hoger

In de ranglijst staat YouTube op plaats twee, Tinder op drie en Disney+ op vier. In YouTube kunnen gebruikers een abonnement op YouTube Red kopen, zodat zij onder meer geen advertenties zien, of een lidmaatschap op een kanaal voor exclusieve extra's.

Tinder verkoopt abonnementen waarmee gebruikers meer kans maken op dates, Disney+ verkoopt abonnementen op de streamingdienst. Games leveren nog altijd fors meer op dan apps. In april gaven spelers in de game PUBG Mobile 225 miljoen dollar uit, in Honor of Kings bracht 156 miljoen dollar op.

Bright blok

Meer technieuws en gadgetreviews van Bright:

Abonneer op ons YouTube-kanaal.

Volg ons op Facebook, Twitter en Instagram.

Meld je aan voor de Bright Daily.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore