Petnet

Huisdieren kregen geen eten door lange storing bij slimme voerbak

25 februari 2020 17:43 Aangepast: 25 februari 2020 18:04

Een storing van een slimme voerbak, die op afstand huisdieren automatisch voer geeft, zorgde ervoor dat de dieren dagenlang geen eten voorgeschoteld kregen.

De problemen speelden bij de SmartFeeder van Petnet. Dit apparaat kan op gezette tijden automatisch porties katten- of hondenvoer voorschotelen, zodat baasjes niet thuis hoeven te zijn.

Door de storing werkte de tweede generatie van alle SmartFeeders niet langer goed. Maaltijden werden niet langer voorgezet door het apparaat, waardoor dieren zonder toezicht niks te eten kregen. "Mijn kat moest een week lang verhongeren", aldus één klager volgens de BBC.

Op Twitter erkende Petnet de problemen. Op 14 februari werd een onderzoek naar de storing gedaan. Pas op 21 februari werd de storing verholpen. Toen werd het probleem verholpen door "het systeem helemaal te resetten".

Vakantiestress

De exacte impact van de storing is niet bekend. Getroffen eigenaren konden in veel gevallen weer ingrijpen, zodra ze zagen dat het systeem niet functioneerde. Wie langere tijd op vakantie was, kan echter last hebben van meer verstrekkende problemen.

Buiten de tweets om was Petnet niet bereikbaar. Het e-mailadres van het bedrijf lijkt niet meer in werking te zijn.

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Slimme kattenvoerbak weet wat je kat eet

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore