Tech

Instagram heeft 'geen tijd en mensen' om een iPad-app te maken

17 februari 2020 12:26
Beeld © Bright

Instagram heeft al tien jaar lang te weinig personeel en te veel werk om aan een eigen iPad-app toe te komen.

De iPad vierde onlangs zijn tiende verjaardag. Instagram kwam een paar maanden na de iPad uit, maar een app voor 's werelds populairste tablet ontbreekt nog steeds. Volgens Instagram-topman Adam Mosseri zijn voor zo'n eigen iPad-app geen tijd en middelen voor.

"We hebben maar een beperkt aantal mensen, veel te doen en het heeft zich nog niet aangediend als het belangrijkste volgende ding", zegt Mosseri op Instagram Stories in reactie op vragen van gebruikers. De wens om een iPad-app te bouwen is er volgens de topman wel.

20 miljard omzet

Instagram werd in 2012 voor rond de 1 miljard dollar door Facebook overgenomen. Instagram heeft naar schatting een kleine 500 medewerkers een zorgde in 2019 voor een reclame-omzet van 20 miljard dollar.

Van de iPad zijn inmiddels zo'n 360 miljoen exemplaren verkocht. De onlangs verschenen Samsung Galaxy Fold, waar rond de 1 miljoen exemplaren van zijn verkocht, heeft al wel een functionerende Instagram-app.

In het verleden waren er wel Instagram-apps van derden voor de iPad, maar die heeft Instagram met technische wijzigingen aan banden gelegd.

10 jaar iPad: niet stuk te krijgen

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Instagram test chronologische weergave nieuwsfeed

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore