Tech

Vrouw overlijdt door elektrocutie nadat telefoon in bad viel

18 oktober 2019 11:21 Aangepast: 18 oktober 2019 11:28
Beeld © Getty

Een 30-jarige Française is geëlektrocuteerd toen de mobiele telefoon die ze op de rand van het bad aan de lader had liggen, in het water viel.

De moeder van vier kinderen werd in Aubrives (Ardennen) in haar bad gevonden met de telefoon op de bodem. De smartphone was nog met de oplader verbonden met het stopcontact.

De vrouw overleed enkele dagen later aan haar verwondingen in een Belgisch ziekenhuis, meldden Franse media. Meer details zijn niet bekend.

Water geleidt stroom

Het gebruik van elektrische apparaten onder de douche of in bad vormt een groot risico, omdat water de elektriciteit geleidt.

In Frankrijk overleed vorig jaar een 17-jarig meisje nadat ze haar telefoon, die ook aan het opladen was, in bad liet vallen. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Slapend meisje overleden door ontploffende smartphone

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook

Brandweer waarschuwt: je telefoon in bed opladen is levensgevaarlijk

Kijk ook: dit moet je weten over draadloos opladen

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`