Tech

Google plaatst originele berichten nu hoger in zoekresultaten

12 september 2019 19:35 Aangepast: 12 september 2019 19:38
Beeld © ANP

Google's zoekmachine plaatst originele berichten voortaan hoger in de zoekresultaten, om gebruikers zo sneller bij de bron te brengen.

Google voert een belangrijke verandering door in het algoritme van zijn zoekmachine. Niet langer wordt vooral actualiteit en populariteit beloond. In de zoekresultaten krijgen originele berichten nu een hoger plekje. 

Google stelt dat originele berichten vaak veel tijd, moeite en middelen hebben gekost, zoals journalisten die diep onderzoek doen. Deze berichten hebben de meeste autoriteit en dat wil Google uitlichten.

Reputatie

Als er belangrijk nieuws wordt gepubliceerd, nemen andere media dat meestal snel over. Vaak met nieuwe invalshoeken of extra informatie. Hoewel deze media hopelijk de originele bron bij hun berichten plaatsen, stelt Google dat het voor gebruikers lastig is om via de populaire zoekmachine het originele bericht te vinden.

Specifiek waardeert Google berichten die informatie bieden, wat zonder het artikel niet bekend zou zijn. Ook kijkt Google naar de reputatie die een medium als geheel heeft.

 

Getest: hoe handig is de Google Nest Hub?

Volg Bright op YouTube voor meer tech-video's  

 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`