Tech

Klacht bond over 'decoderspam' door UPC

09 februari 2007 18:26 Aangepast: 30 april 2018 01:36

&#13; &#13; <p>Toezichthouder <a href="http//www.consumentenautoriteit.nl/" target="_blank">Consumentenautoriteit</a> moet een oordeel gaan geven over de manier waarop UPC digitale tv aan de man brengt.&#13; Vandaag heeft de <a href="http://www.consumentenbond.nl/" target="_blank">Consumentenbond</a> bij de autoriteit namelijk een officiële klacht tegen UPC ingediend, omdat de bond 'signalen' blijft ontvangen dat het kabelbedrijf digitale decoders zonder toestemming aan de deur blijft brengen. </p>

'Er zijn zelfs mensen die nee hebben gezegd en toch een mediabox hebben gekregen, soms zelf meerdere keren', stelt woordvoerder Ewald van Kouwen van de bond. In de wet staat dat 'aanbod en aanvaarding voldoende kenbaar moeten zijn'. De Consumentenautoriteit kan UPC een boete opleggen. UPC-woordvoerder Mark Zellenrath: 'Het kan zijn dan we een fout hebben gemaakt. Maar we vragen tegenwoordig altijd eerst mensen of ze het willen. We kunnen de opgenomen gesprekken gaan terugluisteren.'

Het terugsturen van de decoders naar UPC is tegenwoordig gratis. Ik heb zelf ook zo'n ding gekregen. Staat hier al maanden ongebruikt stof te verzamelen. Waarom? Ik stap over een paar maanden over op glasvezel. Zellenrath van UPC: 'Maar bij glasvezel in Amsterdam krijg je alleen analoge tv.'

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van