Doelpunt van de week?

Scheidsrechter scoort zelf – en keurt 'm goed: 'Nog nooit meegemaakt dit'

25 mei 2019 17:55 Aangepast: 25 mei 2019 18:13
Scheidsrechter Paarhuis legt zijn beslissing uit aan spelers van Harkemase Boys. Beeld © Twitter

Merkwaardig tafereel bij de wedstrijd tussen Harkemase Boys en Hoek, vandaag in de derde divisie. De bal belandt in het doel van Harkemase Boys via scheidsrechter Maurice Paarhuis, die prompt fluit en de goal goedkeurt.

De scheidsrechter loopt daarop naar de middencirkel en krijgt onderweg gezelschap van wat spelers van Harkemase Boys, die willen weten of het doelpunt wel volgens de regels is (video: zie onder).

En jawel: volgens de reglementen geldt de scheidsrechter als 'dood object'. En hoewel het niet vaak gebeurt, is een bal die via hem (of haar) achter de doellijn belandt, dus inderdaad gewoon een geldig doelpunt.

Aansluitingstreffer

Het incident deed zich voor in de 66ste minuut. Het was het tweede doelpunt voor Hoek, dat daarmee op 3-2 kwam. De aansluitingstreffer bracht Harkemase Boys niet in de problemen: de Friese ploeg zou de wedstrijd uiteindelijk winnen met 4-2.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Bizarre beelden uit Japan: scheidsrechter mist doelpunt en laat verder spelen

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`