Racen

Proost! Heineken wordt sponsor Formule 1-circus

09 juni 2016 20:23 Aangepast: 31 juli 2017 06:30
Beeld © ANP

Heineken gaat de Formule 1 sponsoren. Daarmee probeert Heineken mee te surfen op de uitstraling van het Formule 1 autoracen.

De sponsoring begint op 4 september, als op het circuit van het Italiaanse Monza wordt gereden. Die race gaat officieel Formula 1 Gran Premio Heineken d'Italia 2016 heten. De overeenkomst wordt voor een aantal jaren gesloten.

Vanaf volgend jaar geeft Heineken zijn naam aan drie Formule 1 races. Ook zal het wereldwijde bekende biermerk aanwezig zijn bij allerlei evenementen. Ook wordt Heineken het officiële bier van het Formule 1-circus. Dat betekent dat onze Max Verstappen straks, als hij een race wint, na de champagne over kan gaan op vaasjes Heineken. De naam Heineken komt niet te staan op racewagens.

Heineken zegt dat Formule 1 een unieke kans biedt om bestaande en potentiële klanten in belangrijke groeimarkten te bereiken. 

Sir Jackie Stewart

Heineken maakt ook werk van een campagne om bierdrinkers te overtuigen niet met een slok op achter het stuur te gaan zitten. Oud-Formule 1-rijder Sir Jackie Stewart wordt daarvan de ambassadeur. Stewart reed in totaal 99 grand prix-races en daarvan won hij er maar liefst 27.

Een andere oud-Formule 1-racer, David Coulthard, wordt ambassadeur van de campagne 'Open Your World'. Coulthard won 13 races.

Champions League, Rugby World Cup, Formule 1

Dat is bekend gemaakt in Montreal, waar zondag de Grand Prix van Canada wordt verreden. De Formule 1 en de bierbrouwer geven geen financiële details van de overeenkomst. Het bedrijf sponsort al grote sportevenementen als de Champions League en Rugby World Cup.

Eerder meldde raceweekblad Autosport dat Heineken de komende vijf jaar een bedrag van in totaal 150 miljoen dollar in de Formule 1 steekt.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore