Sponsored Special

Het succesverhaal van United Wardrobe

11 september 2015 14:42 Aangepast: 13 september 2015 23:56

In 2014 wonnen Joep Dohmen, Thijs Verheul en Sjuul Berden de Publieksprijs tijdens de Accenture Innovation Awards. ‘We hebben onze omzet vertienvoudigd.’

United Wardrobe werd in 2013 geboren en groeide in twee jaar uit tot een succesvolle onderneming. Hoe zag deze groei eruit vanaf het moment dat de mannen het podium verlieten? We vroegen het Thijs Verheul, die tussen twee vergaderingen door toch nog even tijd had om zijn telefoon op te nemen.

Thijs, leuk dat je even tijd voor ons hebt. Dat jullie het druk hebben lijkt mij een understatement?
“Zeker. We hadden het al druk voordat we ons inschreven voor de Accenture Innovation Awards, maar sinds 14 november is niet alleen onze omzet bijna vertienvoudigd, ook kunnen we trots stellen dat we inmiddels 100.000 gebruikers hebben. Dit gebruikersaantal is sinds 2014 verdrievoudigd.”

Kortom, het gaat goed met United Wardrobe.
“Het gaat inderdaad goed, maar we zijn er nog niet. Ons volgende doel: de grens over. Want duurzaamheid binnen de mode-industrie kent geen landelijke grenzen. Onze online community blijft groeien en steeds meer mensen bezoeken onze site voor het kopen en verkopen van schoenen, accessoires en fashion. Dit proces proberen wij sinds onze overwinning naar een hoger niveau te tillen.”


Thumbnail

Ontdek de beste innovaties van Nederland op innovation-awards.nl. De Accenture Innovation Awards 2015 worden op 30 oktober uitgereikt. 

Jullie doen weer mee met de Accenture Innovation Awards, wat kunnen we dit jaar van jullie verwachten?
“Het was onwijs gaaf om de Publieksprijs te winnen. We zijn dan ook nog steeds heel trots op deze prestatie. Dit jaar doen we mee met onze app. We vinden het echter belangrijk om ook andere start-ups de kans te bieden om mee te delen in de voordelen die de Accenture Innovation Awards biedt. We zullen dit keer dan ook niet vol inzetten op de publieksprijs met een actieve campagne, voor ons is het op dit moment belangrijker om het conversieproces te optimaliseren. Om te kunnen groeien en te kunnen optimaliseren is de financiering op dit moment onze hoogste prioriteit. De investering is bijna rond, daarna kunnen we weer verder.”

Start-up af dus?
“Dat nog niet, maar het toekomstperspectief lijkt rooskleurig. Het wordt al groeiende steeds makkelijker om dingen voor elkaar te krijgen. Deze groei brengt dan ook zeker voordelen met zich mee!”

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore