Opmerkelijk

Slechtste slogan van het jaar: 'Zit je hair cut?'

13 december 2016 08:51 Aangepast: 29 juli 2017 12:30
Het reclamebord van de Utrechtse barbier.

Je hebt slechte slogans én de slogan van de Utrechts kapper en barbier Local Heroes: 'Zit je hair cut?' Het bedrijf won de verkiezing voor de slechtste slogan van 2016. De slogan 'Your shit is my food' van een Haagse loodgieter werd nipt tweede.

De winnaar van de wedstrijd kreeg ruim 3200 stemmen. In totaal werd ruim 15.000 keer gestemd door bijna 9.000 stemmers, schrijft de organisatie van de verkiezing, platform Slechte Slogans. De tweede prijs ging naar een Haags loodgietersbedrijf, dat klanten probeert te winnen met de kreet 'Your shit is my food'. 

Lingeriebedrijf wordt derde

De top drie wordt gecompleteerd door een lingeriebedrijf uit Epe dat zijn klanten probeert te verleiden met de slogan 'Tiet voor een goede BH'. 

Thumbnail

'Iedere paal gaat erin'

Er waren tien slogans genomineerd. De complete uitslag is hier te vinden. De verkiezing wordt ieder jaar georganiseerd door communicatiewetenschapper Christine Liebrecht en journaliste Tefke van Dijk. Vorig jaar won de slogan 'Iedere paal gaat erin' van een Noord-Hollands heibedrijf. 

`