Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

04 juli 2018 14:10

Als 'ons' raketje verandert, is er paniek: 'Ze zijn mij als klant kwijt'

Actrice Georgina Verbaan wist het zeker: het raketje smaakt echt anders, de receptuur móest wel zijn aanpast, meldde ze op Twitter. Maar volgens ijsmaker Ola is er niks aan de hand. "We peinzen er niet over."

Wel is de verpakking flink gewijzigd. Het ijsje zit niet meer in de herkenbare blauwe wikkel, maar in een witte. Dat werd alleen niet heel goed ontvangen door raketliefhebbers. "We gaan zo snel mogelijk terug naar de oude verpakking met kleine aanpassingen", zegt een woordvoerder van moederbedrijf Unilever.

1 april

Dat een verandering aan het 56 jaar oude raketje bijzonder gevoelig ligt, weet Unilever als geen ander. In 2007 werd de receptuur wél aangepast. Een storm van kritiek volgde en Unilever keerde snel terug naar het vertrouwde recept. 

En in 2016 dacht het bedrijf een goede 1 aprilgrap te maken door te melden dat het raketje gaat verdwijnen. Op sociale media werd met zulke grote verontwaardiging gereageerd dat het bedrijf de grap maar meteen onthulde, nog voor het 1 april was.

Elk jaar populairder

Volgens Unilever wordt het tijdloze raketje nog elk jaar populairder. Het bedrijf zegt er zo'n 50 miljoen per jaar te verkopen. De verpakking wordt wel om de zoveel tijd veranderd. "We kijken dan wat de raketliefhebbers ervan vinden."

"Maar geloof me", verzekert de woordvoerder, "aan de smaak verandert niks. Daar zijn we erg zuinig op."

Meer op rtlnieuws.nl:

Topnieuws