Nederland

Booking.com misleidt klant met 'nog 1 kamer vrij!'

25 april 2014 06:50 Aangepast: 06 september 2015 16:54

Dagelijks worden duizenden Nederlanders misleid door Booking.com. De Reclame Code Commissie heeft de hotelboekingssite op de vingers getikt.

Booking.com wekt ten onrechte de indruk dat klanten snel moeten boeken, anders lopen ze de laatste kamers tegen een lage prijs mis. En dat terwijl bij andere aanbieders, of bij het hotel zelf, nog gewoon kamers beschikbaar zijn.

De Reclame Code Commissie vindt volgens het AD dat de klant wordt misleid door kreten als 'Laatste kans! We hebben nog 1 kamer vrij!'.

ZIE OOK: Slimme tips om de goedkoopste hotelkamer te vinden

Marketingdeskundige Max Kohnstamm, die de zaak heeft aangekaart, noemt de uitspraak 'goed nieuws voor toeristen die maar al te vaak op het verkeerde been worden gezet om zo snel mogelijk te boeken'.

Het is nog niet bekend of het van oorsprong Nederlandse Booking.com tegen de uitspraak bezwaar zal maken. 

ZIE OOK: Goedkoop een hotel regelen via een site, wat is daar mis mee?

 

 

 

RTL Nieuws

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`