EditieNL

Test: skipak voor een prikkie

08 december 2014 17:50 Aangepast: 08 december 2014 19:04

Het wintersportseizoen is weer geopend: tijd voor de Editie NL skipakkentest. Niet iedereen heeft een paar honderd euro besteden voor een ski-outfit, daarom testen we pakken die niet meer dan 100 euro kosten.

De pakken worden getest door een echte kenner: Rolf Westerhof van de Nederlandse Skivereniging. Hij kijkt of de pakken een beetje praktisch zijn en of ze lekker zitten.

We testen deze vier herenskipakken: 

  • Skibroek en jas van Decathlon: we betaalden 69,90 euro
  • Skibroek en jas van Bristol: we betaalden 99,98 euro
  • Skibroek en jas van Scapino: we betaalden 59,99 euro  ​
  • Outfit van Lidl: we betaalden 44,95 euro 

Het oordeel van Rolf Westerhof:

  • ​"Het pak van Bristol. Een recht toe, recht aan pak zonder poespas. Geen sneeuwvangers, helemaal niets. Ook in de pasvorm is het recht toe, recht aan. De broek is heel erg broeierig en het is minder warm dan het pak van Scapino."
  • "Het pak van Lidl: Een softgel, heel comfortabel. Een extra zakje op de mouw. Een sneeuwvangertje. Je voelt bijna niet dat je het aan hebt, maar het is niet heel warm. Dus ik denk dat het super is voor in het voorjaar."
  • "Het pak van Scapino is eigenlijk heel erg compleet. Heel veel zakken, sneeuwvangers. Zelfs een sneeuwvanger in de mouwen. Het is een heel warm pak met mooie manchetjes in de mouwen."
  • "Het pak van de Decathlon valt op doordat het fijn met fleece gevoerd is. Het heeft extra ruimte bij de knieën. Verder is de broek gevoerd een fleecelining, dat is erg comfortabel. Tijdens het skiën zit het lekker soepel. De jas is niet heel erg warm, dus het advies is om er een warme trui onder aan te trekken."

Het is duidelijk: het skipak van Scapino komt als beste uit de test. Op plek twee komt het pak van Decathlon, op drie dat van Lidl. Het pak van de Bristol scoort in onze test het laagst.

Reacties
We hebben natuurlijk even gebeld met Bristol, die als laatste uit de test kwam. Zij zijn het niet eens met de uitslag. Bristol zegt dat zij hun jack niet als ski-kleding verkopen, maar als warme modieuze winterkleding. En dat de vergelijking dus niet helemaal op gaat.

Bristol reageerde als volgt: "The look and feel van een product is in onze ogen een subjectieve mening, welke door elk individu anders gepercipieerd en/of geapprecieerd kan worden. Een ski-jack is voor ons ook een modeartikel. De klant draagt dit namelijk niet alleen op wintersport maar ook in zijn/haar vrije tijd. Vandaar dat wij de bewuste keuze hebben gemaakt om bij de jassen geen sneeuwvangers  aan te brengen. Op onze broeken zitten overigens wel sneeuwvangers. Al onze jassen zijn allemaal getapet en gecoat. Wij streven continue naar een juiste prijs/kwaliteitverhouding."

Ook Lidl reageerde: ''Lidl biedt haar klanten dagelijks de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs. Wij blijven dan ook innoveren zodat we volgend jaar op de eerste plaats staan.'' 

 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`