Ziggo doelwit DDoS-aanvallen

Ziggo: Geen idee wanneer storing opgelost is

20 augustus 2015 00:06 Aangepast: 20 augustus 2015 07:09
Beeld © ANP

Internetprovider Ziggo heeft opnieuw last van een DDoS-aanval. Volgens een woordvoerder van het bedrijf wordt met man en macht gewerkt om de problemen op te lossen. Wanneer dat lukt, kan hij nog niet zeggen.

Ziggo-woordvoerder Gradus Vos zegt dat 1,8 miljoen klanten getroffen zijn door de storing. Bij een DDoS worden grote hoeveelheden data naar een server gestuurd. "Daardoor kunnen onze eigen klanten er niet of nauwelijks gebruik van maken."

ZIE OOK: Opnieuw internet plat bij 2 miljoen Ziggo-klanten door DDoS-aanval

Gisteren was Ziggo ook het slachtoffer van een DDoS-aanval. Van toeval is dus geen sprake. Waarom Ziggo het slachtoffer is van de aanval, is voor Vos een raadsel. "We zijn één van de grootste providers, maar andere bedrijven hebben er ook last van. Wij zijn nu aan de beurt."

Vos zegt dat hij niet weet wanneer de problemen zijn opgelost. "Daar durf ik geen uitspraken over te doen. We hebben te maken met een complexe aanval, waardoor de oplossing van gisteren niet werkt. Ik hoop dat in de loop van de nacht alles weer werkt."

 

 

 

ZIE OOK: 7 vragen over een DDoS-aanval

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`