Ziggo doelwit DDoS-aanvallen

Grote storing Ziggo opgelost

20 augustus 2015 06:38 Aangepast: 06 september 2015 17:12
Beeld © ANP

Zo'n 1,8 miljoen klanten van Ziggo kunnen weer internetten. Sinds vier uur vanmorgen is de tweede grote DDoS-aanval van deze week afgeslagen door technici. De provider onderzoekt waar de aanval vandaan kwam.

De storing begon gisterenavond rond negen uur. Zo'n 1,8 miljoen klanten hadden daardoor geen internet. De aanval was hardnekkiger dan de eerste aanval, die met een truc te omzeilen bleek te zijn.

ZIE OOK: Ziggo: Geen idee wanneer storing opgelost is

Klanten die nog geen internet hebben, kunnen het beste hun modem even resetten, laat een woordvoerder weten. Of klanten kunnen uitzien naar een schadevergoeding is nu nog niet bekend. "Onze eerste zorg is in de lucht blijven", aldus een woordvoerder.

Anonymous
In een YouTube-video heeft hacker-collectief Anonymous verantwoordelijk opgeëist voor de DDoS-aanval op Ziggo. Een woordvoerder van Ziggo zegt dat het bedrijf ook daar onderzoek naar doet. Daarvoor heeft Ziggo contact opgenomen met het Nationaal Cyber Security Centrum. De bewering van Anonymous kan echter ook volledig verzonnen zijn.

De tweede storing begon gisterenavond rond 21 uur. De avond ervoor was er ook een DDoS-aanval, die duurde enkele uren

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`