Laat je poesje knippen…

Deze slogan is uitgeroepen tot allerslechtste van 2020

07 december 2020 08:20 Aangepast: 07 december 2020 08:30
Beeld © ANP

'Laat je poesje knippen voor ze begint te wippen.' Deze slogan van de Belgische dierenrechtenorganisatie Gaia is met bijna een kwart van de stemmen verkozen tot slechtste slogan van het jaar.

'O my goot' van Dakgoot Renovatie Specialist en 'Geef elkaar de pruimte' van supermarktketen Lidl werden tweede en derde.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

KFC stopt door corona met slogan 'it's finger lickin' good'

Het was de negende keer dat het platform Slechte Slogans de verkiezing organiseerde. De afgelopen week kon iedereen via de site zijn stem uitbrengen op de tien genomineerde reclamekreten.

Dit waren de andere kanshebbers:

  • 'Bedrukte Dozen, Blije Gezichten!' van D-BOX Verpakkingen B.V.,
  • 'Liefde maakt blind, maar je neus ruikt nog steeds een wind' van Rennie,
  • 'Met kaas uit de Jordaan, ga je als een banaan' van kaaswinkel De Mannen van Kaas,
  • 'Zing Vecht Hak Bid Polijst Lach en Bewonder' van Jan Reek natuursteen,
  • 'The best worst of the world' van Huls Droge Worst,
  • 'De groenspecialist in hart en tuinieren' van Bomenbezorgd.nl en
  • 'Waalzinnig je weer te zien!' van Beleef Zaltbommel. 
Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Tongzoen van zeemeermin is 'slechtste slogan' van 2019

Eerdere winnaars zijn onder meer 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' (viszaak), 'We doen wel vrouwen maar knippen ze niet' (barbier), 'Zit je haircut' (kapper) en 'Iedere paal gaat erin' (heibedrijf).

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore