Dat je nooit te oud bent om te doen wat je leuk vindt, bewijst de 94-jarige Iris Apfel. Het mode-icoon is hét gezicht van de nieuwe campagne van een Australisch modemerk.
Apfel is de nieuwe ambassadeur van het merk Blue Illusion en prijst in drie video's accessoires en kleding van het merk aan. Volgens website Mashable is het een slimme zet van het merk, omdat de vrouw een grote schare fans heeft verzameld. Die heeft zij onder meer te danken aan een documentaire over haar werk die werd getoond op het Film Festival van New York in 2014.
De documentaire was gewijd aan haar succes als ontwerpster van excentrieke accessoires, waarmee zij de status van mode-icoon bereikte. De campagne waarvan zij nu het gezicht is, heet heel toepasselijk 'Ageless'. Zelf zegt ze dat 'stijl geen kwestie is van leeftijd, maar van houding'. "Mode kun je kopen, stijl heb je", is een andere oneliner van Apfel.
Volgens Guest, mede-eigenaar van het modemerk, past de 94-jarige perfect bij het merk, omdat ze laat zien dat stijl niet alleen is voorbehouden aan de jeugd. Het modemerk heeft vooral winkels in Australië, Nieuw-Zeeland en Noord-Amerika.
Meer op rtlz.nl:
Schilder, kok of schoenenpoetser: zo begonnen dictators hun loopbaan