Nederland

'Hotels misleiden boekers met laagste prijsgarantie'

21 juli 2017 05:17 Aangepast: 15 oktober 2017 11:18

Boek je weleens online een hotelkamer? Dan word je geregeld voorgelogen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond.

De Telegraaf brengt het onderzoek naar buiten. Het gaat de Consumentenbond om de 'laagste prijsgarantie'. Daar adverteren hotels geregeld mee. Maar je boekt dan lang niet altijd voor de laagste prijs.

Soms wel tot 50 procent verschil

Het blijkt dat de kamer ergens anders vaak toch goedkoper te boeken is. Doe je vervolgens een beroep op de garantie, dan proberen de hotels 'er op alle mogelijke manieren onderuit te komen', zegt een woordvoerster van De Consumentenbond tegen De Telegraaf.

De onderzoekers namen de prijsgarantie van tien bekende hotelketens onder de loep. Wat bleek: dezelfde kamers werden op andere websites voor minder geld aangeboden. Soms is het verschil zelfs 50 procent.

Vertragingstactieken of juist heel snel reageren

Het terugkrijgen van je geld is vervolgens heel moeilijk. "Als je dan dat prijsverschil terecht opeist, worden bijvoorbeeld vertragingstactieken gebruikt om de boeker te ontmoedigen. Of je moet binnen een paar uur reageren, niet reëel", zegt de woordvoerster.

Toch kan het wel. Als je maar lang genoeg volhoudt. "De kortingen worden slechts met grote tegenzin uitgekeerd."

Meer op rtlnieuws.nl:
Paleis Soestdijk wordt hotel, 31 miljoen voor opknapbeurt

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van