Apps en websites van een aantal energieleveranciers zijn vandaag slecht bereikbaar. Door extreme drukte raakten de websites van onder andere Eneco, Greenchoice en Vattenfall overbelast.
"Het klopt dat de app wat overbelast is momenteel", laat Eneco aan klanten weten op sociale media. Wie de app van de energiemaatschappij probeerde te openen kreeg een scherm te zien met de mededeling dat even gewacht moest worden. Klanten werden in een digitale wachtrij geplaatst. "Nieuwe samenwerking met de Efteling?", vroeg een Twitteraar zich af. Bij sommigen liep de wachttijd op tot bijna een half uur.
Ook de website van Vattenfall lag er door drukte uit, waardoor klanten bijvoorbeeld geen meterstanden konden doorgeven. "Niet heel handig op zo'n moment", gaf de energiemaatschappij via Twitter toe. Inmiddels zou het weer mogelijk zijn om meterstanden door te geven.
Prijsplafond en nieuw btw-tarief
Een van de redenen waarom mensen vandaag massaal websites van energiebedrijven bezoeken is dat op 1 januari het prijsplafond is ingegaan. Wie nog een oude energiemeter heeft, moet daarvoor de meterstanden handmatig doorgeven.
Ook geldt nu weer het hogere btw-tarief van 21 procent. Veel mensen zijn benieuwd naar wat dit alles betekent voor hun energierekening.
Wanneer zit jij aan je plafond?
Wil jij weten of je onder het energieplafond blijft? Check het hier.