Rook ingeademd

Bewoners van 25 appartementen ontruimd om brand in Helmond

30 november 2021 06:12 Aangepast: 30 november 2021 08:14
De brand woedde in een garagebox. Beeld © SQ Vision

Bewoners van zo'n 25 appartementen in Helmond moesten vannacht hun huizen uit. In ene garagebox onder een flatgebouw was brand uitgebroken, waarbij veel rook vrijkwam. Twee bewoners moesten naar het ziekenhuis omdat ze rook hadden ingeademd.

De brand brak vannacht uit in een flatgebouw met zeven verdiepingen aan de Venuslaan in Helmond. Zo'n vijftig mensen moesten hun woning verlaten, schrijft Omroep Brabant.

De regionale omroep meldt dat het vooral om oudere bewoners ging.

De brand in de garagebox was rond 02.30 uur onder controle, meldde de veiligheidsregio. De bewoners konden toen nog niet meteen terug naar huis, er moesten eerst metingen worden uitgevoerd. De bewoners werden intussen opgevangen in een naastgelegen gebouw.

Hoe de brand is ontstaan is nog onduidelijk.

Bewoners werden opgevangen in een naastgelegen gebouw. Bewoners werden opgevangen in een naastgelegen gebouw.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore