Opgevangen in sporthal

Tientallen studenten de kou in door keukenbrand in flat

07 februari 2021 07:50 Aangepast: 07 februari 2021 07:54
De brand was op de vierde verdieping. Beeld © ANP

Zo'n vijftig studenten moesten gisterenavond direct hun kamer uit omdat er brand was ontstaan in een keuken op de vierde verdieping. Vijf studenten raakten gewond.

De keukenbrand in de studentenflat Uilenstede in Amstelveen ontstond rond 22.15 uur. Doordat de rook zich had verspreid in de flat, werden vijftig studenten geëvacueerd.

Vijf van hen raakten gewond, twee slachtoffers werden naar het ziekenhuis gebracht omdat ze rook hadden ingeademd.

Na een half uur was de brand onder controle. 

Rookschade

De studenten die hun woningen uit moesten, werden opgevangen in een sporthal in de buurt. De meeste studenten konden later in de nacht weer naar huis.

Maar niet iedereen. Vanwege rookschade konden enkele studenten niet meer in hun kamer blijven. Zij zijn bij vrienden, familie of in een hotel ondergebracht.

Vrijwilligers van het Rode Kruis hielpen met de opvang van de evacués in de sporthal, liet een voorlichtster weten. Ze namen volgens haar extra dekens mee.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore