Onderzoek kinderkanker

Knuffelberenactie in stadion Heerenveen brengt ruim drie ton op

08 november 2020 17:31
In het stadion zaten 15.000 knuffelberen Beeld © KiKa

De berenactie, waarbij het voetbalstadion van Heerenveen twee weken geleden vol zat met 15.000 knuffelberen, heeft ruim drie ton opgeleverd voor onderzoek naar kanker bij kinderen.

De 15.000 beren waren allemaal binnen een dag verkocht, waarna er de dagen erop nog eens 4000 beren werden verkocht. De beren waren 14,95 euro per stuk. Daarnaast werd een gesigneerde beer geveild voor 1300 euro. Op het voetbalshirt van deze knuffelbeer stonden de handtekeningen van onder meer Ruud Gullit en Marco van Basten. 

Inkomsten misgelopen

De berenactie was een initiatief van geneesmiddelenbedrijf MSD, sc Heerenveen en Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). Omdat veel evenementen voor het goede doel niet kunnen plaatsvinden, mist KiKa een groot deel van de inkomsten. En dat geld is nodig om onderzoek naar kanker te financieren.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Lege tribunes toch weer vol: 15.000 knuffelberen in stadion

"Tijdens de eerste maanden van de coronapandemie zijn veel kinderen met kanker onzichtbaar geweest. Omdat zorg werd uitgesteld. Helaas zitten we nu weer in die situatie", zegt KiKa-directeur Frits Hirschstein.

De beelden van een voetbalstadion gevuld met beren in plaats van supporters gingen de wereld over. Onder meer de Amerikaanse nieuwszender CNN besteedde aandacht aan het initiatief.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore