Koolmonoxide

Gezin in Limburg onwel na barbecueën in huis

07 maart 2020 22:58 Aangepast: 07 maart 2020 23:02
Archieffoto Beeld © ANP

Een Portugees gezin is in het Limburgse Venray onwel geworden doordat ze binnen een barbecue hebben aangestoken. Het hele gezin is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

"Ze hadden een ton hete kolen in huis staan, waarop ze aan het barbecueën waren", laat een brandweerwoordvoerster aan het Limburgse L1 weten. "Door de koolstofmonoxide die daarbij vrijkwam was eerst de vrouw flauwgevallen, en ook de man was onwel. Hij kon wel nog de kinderen roepen, die waren boven."

Toen de brandweer aankwam had de vader van het gezin de barbecue al buiten gezet. Daarom dachten de hulpdiensten in eerste instantie aan koolmonoxide uit de verwarmingsketel. Maar even later vertelde de vader van het gezin dat de barbecue binnen had gestaan. Het gezin is naar het ziekenhuis gebracht, over hun toestand is niks bekend. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Honderden gasten Duitse seksclub staan naakt op straat na evacuatie

Koolmonoxide ontstaat bij een onvolledige ontbranding. Het is giftig en je ruikt, ziet en proeft het niet. Het is volgens de brandweer belangrijk om een koolmonoxidemelder op te hangen, op de juiste plaats: bij geisers, gaskachels, of cv-ketels.

RTL Nieuws / ANP

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore