Al ruim 4000 meldingen

Landelijke storing bij KPN voorbij: veel klanten getroffen

31 januari 2020 14:08 Aangepast: 31 januari 2020 16:15
Beeld © ANP

De landelijke telefoniestoring bij KPN is voorbij. De storing ontstond in een netwerk in het datacenter in Amsterdam, meldt een woordvoerder. Op sociale media regende het klachten.

Bellen via WhatsApp en data versturen was nog wel mogelijk, maar mobiel en vast bellen niet. Die storing is nu verholpen. Op de site Allestoringen.nl zijn inmiddels ruim 4100 klachten binnengekomen.

'Veel klanten getroffen'

De webcareservice van het bedrijf bevestigde op Twitter dat er inderdaad een grootschalige storing voor telefonie is ontstaan.

"Er zijn veel klanten die hierdoor getroffen zijn, dus we zijn met de hoogste prioriteit bezig om dit op te lossen. Excuses voor het ongemak!" twittert @KPNwebcare. Verschillende bedrijven laten via sociale media weten dat ze onbereikbaar zijn.   

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

KPN-monteur lekte gevoelige informatie via verloren laptop

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore