Het doek is gevallen voor Telfort. Met ingang van vandaag kun je geen nieuwe abonnementen afsluiten bij de budgetprovider en de 29 winkels van Telfort blijven dicht.
Eigenaar KPN zet het mes in zijn verschillende merknamen om telefonie- en internetdiensten zo veel mogelijk onder één vlag aan te bieden. Ongeveer 200 winkelmedewerkers moeten op zoek naar een andere baan. Een deel kan bij KPN aan de slag.
Reclamefilmpjes
Voor de klanten van Telfort verandert er niets, zegt KPN. Sinds 2005 is het de eigenaar van Telfort. Jarenlang hield KPN het merk in de lucht, met kekke reclamefilmpjes. Maar begin dit jaar werd bekend dat de dagen van Telfort geteld waren.
Wie nu nog een abonnement bij Telfort heeft, houdt 'de producten en diensten die men gewend is', tegen dezelfde prijs en voorwaarden. Wie hulp of service nodig heeft, kan daarvoor bij dezelfde helpdesk terecht of op telfort.nl. Maar wie naar een winkel wil, zal naar één van die van KPN moeten.
Niet opzeggen
Wie tevreden is over zijn abonnement hoeft niet in actie te komen. Huidige contracten lopen gewoon door. Wie liever niet met KPN belt, moet wachten tot de eerstvolgende wijziging van zijn contractvoorwaarden, bijvoorbeeld een tariefsverhoging, of een andere wijziging. Pas dan kun je overstappen: opzeggen omdat Telfort KPN wordt, kan volgens KPN niet.
KPN heeft voor abonnees op een rijtje gezet wat het einde van Telfort voor hen betekent.
