'Schandalig'

Wakker Dier: supers stunten fors meer met vleesaanbiedingen

08 november 2018 06:44 Aangepast: 08 november 2018 07:16
Kip in de schappen van Albert Heijn Beeld © ANP

In supermarkten wordt weer flink gestunt met goedkope aanbiedingen van kippen-, rund- en varkensvlees.

Volgens dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier is het aantal vleesaanbiedingen in supermarktfolders sinds 2015 met 28 procent gestegen.

Jumbo en AH

Wakker Dier vergeleek de folders van twaalf grote supermarktketens in Nederland. Daaruit blijkt dat de aanbiedingen bij Jumbo en Albert Heijn het meest stegen.

Bij Jumbo gaat het om een verdubbeling van het aantal 'vleesstunts' ten opzichte van drie jaar geleden, bij Albert Heijn om een toename van 73 procent.

'Schandalig'

"Minder vlees eten is hard nodig. Dat juist de marktleiders hiervoor geen verantwoordelijkheid nemen, is schandalig", vindt Wakker Dier. 

Alle supermarkten stunten vooral veel meer met kippenvlees in hun folders. "Ook hier lopen Albert Heijn en Jumbo voorop. Jumbo heeft zijn kipaanbiedingen zelfs vertienvoudigd."

In dit biefstukje zit geen vlees

Bij vlees denk je toch vooral aan koeien, varkens en kippen. Een Nederlandse fabrikant gaat nu als eerste ter wereld een biefstuk op de markt brengen, waar geen koe aan te pas is gekomen.
Miniatuurvoorbeeld
Lees meer

'Slachtvrije' hamburger nadert: weer miljoenen voor Hollands kweekvlees

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`