Drama in Oostenrijk

Meisje (2) krijgt brandende spiritus over zich heen op camping

17 september 2018 14:10 Aangepast: 17 september 2018 14:39
Beeld © Politie Salzburg

Een meisje van 2 jaar uit Gelderland is afgelopen zaterdag zwaargewond geraakt op een camping in Abersee in Oostenrijk. De peuter liep ernstige brandwonden op toen haar vader met spiritus bezig was bij het fornuis van de camper.

De man zou wat spiritus op zijn hand hebben gemorst terwijl het fornuis aan stond. Mogelijk was hij een spiritusbrander aan het bijvullen. Toen zijn hand vlam vatte, gooide hij snel de fles met spiritus naar buiten. 

De fles belandde in de voortent bij de camper, bij de luifel. Daar stond zijn vrouw met zijn 2-jarige dochtertje. Die kregen het brandende spiritus over zich heen.

Derdegraads brandwonden

Het meisje is met spoed naar een ziekenhuis in Salzburg gebracht. Ze zou volgens lokale media meerdere derdegraads brandwonden hebben opgelopen, over een groot deel van haar lichaam. Ook de ouders van het kindjes liepen brandwonden op.

De peuter is later naar een speciaal brandwondencentrum in het Duitse München gebracht.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`