Life

Coronamaatregel: Thuisbezorgd zet je eten op de stoep

13 maart 2020 08:12 Aangepast: 13 maart 2020 08:51
Een bezorger van Thuisbezorgd. Beeld © ANP

Als je de komende tijd je eten laat bezorgen via Thuisbezorgd, neem het dan de bezorger niet kwalijk dat het eten op de stoep voor je deur wordt afgezet. Op die manier wil het bedrijf het gevaar op besmetting met het coronavirus verkleinen.

Dat heeft Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, bekendgemaakt. De regel geldt voor alle bezorgers van restaurants die via het platform eten verkopen.

De regel geldt ook voor alle maaltijdbezorgers van het bedrijf in andere Europese landen.

Zonder fysiek contact

"Als voorzorgsmaatregel in reactie op het coronavirus, verzorgt Takeaway bezorging zonder fysiek contact vanaf vandaag", schrijft het bedrijf. Koeriers wordt gevraagd om aan te bellen en de zak met eten voor de deur achter te laten.

Betalen met cash blijft wel mogelijk, bevestigt Thuisbezorgd desgevraagd. "In dat geval is contactloze bezorging helaas niet mogelijk. We bevelen onze klanten dan ook aan om online te betalen zodat er geen contact nodig is met de bezorger."

Niet de enige

Thuisbezorgd is niet het enige bezorgbedrijf dat fysiek contact met de klant zo veel mogelijk wil vermijden. Domino's Pizza nam eerder al een vergelijkbaar besluit.

Ook de bezorgservice van de Jumbo en de Albert Heijn komt niet meer verder dan de voordeur, waar ze tot voor kort de spullen gewoon bij je binnen kwamen zetten.

Miniatuurvoorbeeld
Lees meer

'Pizza zelf uit de tas halen': contactloos bezorgen en betalen

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

Dit is een artikel van