1500 euro

Peperdure paraplu van Gucci en Adidas blijkt niet waterdicht

19 mei 2022 17:18 Aangepast: 19 mei 2022 19:05
De paraplu danwel parasol in kwestie. Beeld © Gucci

1500 euro. Dat is de prijs van de nieuwste paraplu die de merken Gucci en Adidas gezamenlijk op de markt brengen. In China maakt het de tongen los. Het peperdure 'pluutje' zou namelijk niet in staat zijn om water tegen te houden.

Op het Chinese socialemediaplatform Weibo gaat een bericht waarin het luxe-item wordt bespot viraal. Het commentaar op het zogenaamde regenscherm is meer dan honderd miljoen keer gelezen. 

Geen paraplu maar parasol

De twee grote merken zelf begrijpen niets van de ophef. Volgens hen gaat het om een 'modieuze parasol' en niet om een paraplu. Geen probleem dus dat hij niet helemaal waterdicht is, voor die prijs. Overigens was de 'parasol' in China eerst geclassificeerd als een paraplu, maar dat is later aangepast. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Peperdure sneakers (1750 euro) lijken 'overreden door grasmaaier'

China is voor veel westerse bedrijven een belangrijke markt met een groeiende middenklasse, zeker voor luxemerken als Gucci.

Er wordt de laatste tijd in het communistische land kritischer naar luxeproducten gekeken doordat president Xi Jinping een campagne is gestart die focust op 'gemeenschappelijke welvaart'. Meer in het algemeen kampen westerse bedrijven met het groeiende nationalisme in China, waardoor Chinese bedrijven vaker worden voorgetrokken.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore