Buitenland

Gucci kiest jonge vrouw met down voor nieuwe campagne

01 juli 2020 16:27 Aangepast: 01 juli 2020 17:05
Beeld © Gucci Beauty / David PD Hyde

Een unicum in de fashionwereld: de 18-jarige Ellie Goldstein is als eerste vrouw met het syndroom van Down ooit te zien in de nieuwe campagne voor de beautylijn van Gucci. En het smaakt naar meer.

"Ze heeft veel zelfvertrouwen en kan goed aanwijzingen opvolgen"

De Britse Ellie timmert al zo'n drie jaar als model aan de weg, maar is nu in één klap wereldberoemd dankzij een campagne voor Gucci. Ellie staat model voor de nieuwe mascara van het Italiaanse modehuis. "We zijn enorm trots op Ellie en vinden het fantastisch dat ze allemaal leuke commentaren krijgt op de Instagram van Gucci", zegt moeder Yvonne in een reactie aan Daily Mail. "Ze heeft altijd al graag in de schijnwerpers gestaan en voor de camera. Ze heeft veel zelfvertrouwen en kan goed aanwijzingen opvolgen."

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Cosmeticabedrijf Coty koopt aandelen van merk Kim Kardashian

De tiener werd uitgekozen toen Gucci samen met Vogue Italia een zoektocht startte naar “onconventionele” schoonheden op Instagram. Eerder schitterde Ellie al in een internationale campagne van Nike en stond ze model voor cosmeticamerk Superdrug.

Miniatuurvoorbeeld
Ook leuk:

Roxeanne Hazes haalt grote beautycampagne binnen

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore