Ophef om campagnefilmpje

Boris Johnson zorgt voor thee-rel op sociale media

13 november 2019 19:38 Aangepast: 13 november 2019 20:25
Boris Johnson in het bewuste campagnefilmpje. Beeld © Screenshot YouTube

Een campagnefilmpje met de Britse premier Boris Johnson heeft voor een Britse rel gezorgd. Reden: de wijze waarop de politicus zijn thee zet.

In het filmpje is te zien hoe Johnson rondslentert in een kantoor van zijn campagneteam en vragen beantwoordt. Op 12 december zijn er landelijke verkiezingen.

'Kan niet op zo iemand stemmen'

Johnson stopt op enig punt in de kantoorkeuken om thee voor zichzelf te zetten. Hij stopt het theezakje in het kopje en voegt heet water en melk toe. Daarna loopt hij verder zonder het zakje uit het kopje te halen.  

"Ik kan niet op iemand stemmen die zo thee zet", reageert een Brit. Een ander: "Ik kan me niet concentreren op zijn tekst omdat hij zijn zakje in zijn thee laat zitten."

"Is dit een grap?", reageert weer iemand.

Belangrijk cultuur

Thee vormt voor de Britten een belangrijk onderdeel van de cultuur. Geen enkel Europees land importeert zoveel thee. De Engelsen drinken de thee het liefst met een scheutje melk.

Johnson voelde zich na de ophef op Twitter genoodzaakt om te reageren op de berichten van teleurgestelde theeliefhebbers. "Dit is echt hoe ik mijn thee zet”, schrijft de premier, die zegt dat hij van een sterk bakkie houdt.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Lagerhuis stemt in met vervroegde verkiezingen, 12 december naar stembus

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`