Reactie op docu

Modehuis Vuitton en Starbucks nemen afstand van Michael Jackson

16 maart 2019 10:00 Aangepast: 16 maart 2019 10:03
Beeld © HBO

Het Franse modehuis Louis Vuitton haalt alle items die zijn gerelateerd aan Michael Jackson uit de komende zomercollectie. Ook Starbucks distantieert zich van de popster.

De bedrijven doen dit in een reactie op de documentaire Leaving Neverland, waarin de in 2009 overleden popartiest wordt beschuldigd van seksueel kindermisbruik.

Pijnlijk

Modehuis Vuitton zegt het pijnlijk te vinden de zanger als inspiratie te hebben gebruikt voor hun collectie."We vinden de aantijgingen van seksueel misbruik in de documentaire erg zorgwekkend en verontrustend", liet de CEO van Louis Vuitton weten. 

Ook Starbucks wil niets meer met de zanger te maken hebben. "We kunnen bevestigen dat er geen nummers van Michael Jackson voorkomen in officiële Spotify-playlists van Starbucks", laat het bedrijf weten op Twitter. 

Honderden hulpvragen binnengekomen

In de vier uur durende documentaire Leaving Neverland vertellen twee mannen hoe de in 2009 overleden popster Michael Jackson hen tijdens hun kindertijd seksueel misbruikte. De documentaire was vorige week vrijdag te zien op tv. 

Bij MIND Korrelatie zijn meer dan 600 hulpvragen binnengekomen die gerelateerd zijn aan kindermisbruik. 

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Stormloop bij Korrelatie na Jackson-documentaire Leaving Neverland

`