Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

17 mei 2013 09:08

Prijzen sites Rijksmuseum en RTL Z Beursspel

Geert Gordijn

Het Rijksmuseum is 'Company of the Year' geworden bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards. Ook het RTL Z Beursspel viel in de prijzen.

De jury vindt het Rijksmuseum 'baanbrekend op online gebied". Ze is vooral onder de indruk van de Rijksstudio op de website van het museum. Daarmee kun je 125.000 werken uit de collectie printen, downloaden, laten afdrukken op canvas en nog veel meer.

"Een prachtig voorbeeld van succesvolle inzet van innovatieve online oplossingen", zegt de jury. "De site lijkt ervoor te zorgen dat mensen die normaal niet zo snel naar een museum gaan, nu wel graag willen."

Het RTL Z Beursspel won ook een Dutch Interactive Award. De jury spreekt van een 'niche concept dat een saai onderwerp spannend maakt'. "De diverse kanalen zijn goed geïntegreerd en benut. Het is een knap staaltje werk om de doelgroep en de mate van engagement te vergroten, evenals het real time aspect van het spel zelf", aldus het juryrapport.

Nog meer bedrijven vielen in de prijzen voor hun uitingen op internet. Zo was er ook een award voor de KLM-service Meet & Seat, waarbij passagiers via LinkedIn of Facebook profielen van medereizigers kunnen bekijken.

Topnieuws