Ziggo doelwit DDoS-aanvallen

Ellende voor Ziggo-klanten nog niet voorbij

20 augustus 2015 11:20 Aangepast: 06 september 2015 17:12
Het hoofdkantoor van Ziggo. Beeld © ANP

De ellende voor de 1,8 miljoen klanten van Ziggo is mogelijk nog niet voorbij. De internetprovider verwacht meer aanvallen op het netwerk en spreekt van een 'uitzonderlijke situatie'.

Het bedrijf werkt hard om een nieuwe DDoS-aanval af te slaan. Hoe dat gebeurt, wil het bedrijf niet zeggen. "We kunnen hierover geen nadere details vrijgeven, aangezien wij helaas nog meer aanvallen verwachten."

ZIE OOK: Geduld hebben en hopen op het einde: 7 vragen over een DDoS-aanval

Wel wordt een aantal veranderingen in het netwerk doorgevoerd. Een aantal klanten zal daarom hun modem opnieuw moeten opstarten, waardoor ze korte tijd verstoken zullen zijn van internet. Ziggo vraagt om begrip.

Het bedrijf heeft inmiddels ook aangifte gedaan. Reden zijn meerdere video’s die zijn geplaatst op sociale media waarin Ziggo wordt bedreigd. In een van de video's eist hackerscollectief Anonymous de verantwoordelijkheid op voor de DDoS-aanval.

 "Ziggo neemt deze bedreigingen serieus en heeft aangifte gedaan", laat het bedrijf weten. Inmiddels is een onderzoek gestart. Daarbij wordt onder meer samengewerkt met het Nationaal Cyber Security Centrum.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`