Niet de enige

EasyJet helpt allergische reizigers en doet noten in de ban

24 april 2019 17:54 Aangepast: 24 april 2019 18:33
Archieffoto.

EasyJet stopt met de verkoop van nootjes aan boord van zijn vliegtuigen. De maatschappij wil reizigers beschermen die een allergie hebben.

Als er iemand aan boord is die een allergie voor noten heeft, dan wordt het andere passagiers ook verboden om zelf meegenomen noten te consumeren. Patiënten moeten bij het boeken aangeven of ze allergisch zijn.

EasyJet is niet de enige maatschappij die is gestopt met het aanbieden van noten. Ook Lufthansa verkoopt ze niet en British Airways en Ryanair vragen reizigers geen noten te eten als er iemand aan boord is met een allergie.

Miniatuurvoorbeeld
Lees ook:

Amy lag vijf jaar in het ziekenhuis door een notenallergie, en nu is ze 'eindelijk thuis'

KLM

KLM schrijft op de website dat er in de maaltijden 'geen hele pinda’s, vermalen pinda’s of pindapasta' zit. Maar: "We kunnen niet garanderen dat KLM-vluchten 100 procent pindavrij zijn. Daarnaast kan het zijn dat andere passagiers pinda’s of andere noten mee aan boord nemen." Ook de andere maatschappijen garanderen niet dat hun vluchten nootvrij zijn.

KLM adviseert mensen die een allergie hebben, hun medicijnen mee te nemen. "U kunt ook uw eigen maaltijd meenemen, maar helaas kunnen we deze met het oog op de veiligheidsvoorschriften aan boord niet opwarmen."

Wist je dat wij ook een app hebben?
Daarmee heb je al het nieuws binnen handbereik. Download 'm hier.

Playstore Appstore

`