Nieuwe AH-bonuskaart

Persoonlijke aanbiedingen met nieuwe AH-bonuskaart

08 oktober 2013 10:19 Aangepast: 08 oktober 2013 11:43

Op 21 oktober komt Albert Heijn met een nieuwe bonuskaart. De nieuwe kaart volgt het koopgedrag van klanten en maakt persoonlijke aanbiedingen mogelijk. De huidige kortingskaart wordt over drie maanden ongeldig en kan in de prullenbak.

Met de nieuwe Bonuskaart kunnen alle klanten gebruik blijven maken van de Bonuskortingen. Leidraad daarbij is het koopgedrag van de klanten. Daarvoor moet de kaarthouder zich wel op internet registeren. 

Wie bijvoorbeeld regelmatig ijs koopt, krijgt daar eerder een persoonlijke korting op. Daarnaast krijgt de klant korting op producten waarvan Albert Heijn denkt dat ze interessant zijn. Met de nieuwe kaart  sparen klanten ook sneller Air Miles. 

Omstreden
Het heeft jarenlang geduurd voordat de nieuwe kaart op de markt kon komen. De technische kennis is al tijden in huis. In Amerika, waar moederbedrijf Ahold drie supermarktketens heeft, worden al jaren persoonlijke aanbiedingen gedaan.

Dat klanten met de nieuwe bonuskaart nog meer gegevens moeten opgeven, is omstreden. Twee weken geleden kreeg de supermarktketen nog flinke kritiek van de Consumentenbond. Volgens de Bond zou de privacy van klanten in het geding zijn omdat de boodschapgegevens van de AH-klanten op straat zouden liggen.

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`