Ziggo doelwit DDoS-aanvallen

DDoS-aanval Ziggo: bijna 2 miljoen klanten getroffen

18 augustus 2015 23:08 Aangepast: 06 september 2015 17:12

De storing die het internetverkeer van Ziggo-klanten heeft platgelegd is veroorzaakt door een DDoS-aanval. Dat zegt een woordvoerder van de internetprovider.

UPDATE: Ziggo voor tweede dag op rij getroffen door grote storing

Het bedrijf is 'met man en macht bezig om de storing te verhelpen'. Klanten melden massaal de internetstoring op de website allestoringen.nl. Rond 22:30 waren daar al bijna 30.000 meldingen binnengekomen. Ook op Twitter klagen veel Ziggo-klanten.

Volgens de provider gaat het om een DDoS-aanval. Bij zo'n aanval worden servers bestookt met data zodat sites overbelast raken en het systeem niet meer goed werkt.

Zes op de tien getroffen
Ziggo heeft 3,1 miljoen internetklanten. Zo'n 60 procent van de klanten is getroffen door de storing, vooral in het 'oude Ziggo-gebied', aldus een woordvoerder. Dat zijn de klanten die Ziggo had voor het bedrijf samenging met UPC.

Voor getroffen klanten is er een tijdelijk oplossing: het aanpassen van de dns-servers lijkt het probleem te verhelpen. Op de website van Bright staat een uitleg voor het aanpassen van de dns-instellingen.

 

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`