De slechtste slogan van het jaar is 'Van kop tot kont, worst in de mond'. Dat maakte het Genootschap Onze Taal gisteravond bekend.
De slogan voor worstenbroodjes is van het molenbedrijf De Korenbloem uit het Brabantse Mill. Zij hebben gisteren tijdens het tv-programma De Avond van Taal de Blauwe Tegel in ontvangst genomen.
De dubbelzinnige worstenslogan moest het in de laatste fase van de wedstrijd opnemen tegen twee andere kanshebbers. 'Alles om uw poes mee te verwennen. Ook als u een kater heeft' van kattenspeciaalzaak 4 Cats in Amsterdam en 'Voor iedere gleuf een doos' van verpakkingsmaterialenbedrijf Moniss uit Lelystad.
'Ik ben worstenbroodjesfanaat'
Winnaar Ramon Ligthart laat aan de organisatie weten dat hij goed heeft nagedacht over een passende slogan voor zijn worstenbroodjes. "Ik ben al mijn hele leven een worstenbroodjesfanaat, maar de meeste broodjes zijn niet goed gevuld. Vandaar onze slogan: het broodje zit helemaal vol met worst."
In aanloop naar de finale heeft hij zijn genomineerde slogan en worstenbroodjes nog eens extra gepromoot. Volgens Ligthart krijgt hij veel reacties op de slogan, maar zijn die vrijwel altijd positief.
Zit je haircut
De slechtstesloganverkiezingen zijn dit jaar voor de zesde keer gehouden. De afgelopen jaren gingen zinnen als Zit je haircut (kapsalon), Iedere paal gaat erin (heibedrijf) en Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord (aannemer uit Velsen Noord) er met de titel vandoor.
Meer op rtlnieuws.nl: