Ziggo doelwit DDoS-aanvallen

Geen geld voor gedupeerde Ziggo-klanten

26 augustus 2015 17:30 Aangepast: 06 september 2015 17:12
Beeld © ANP

Klanten van Ziggo die vorige week geen internet hadden door een DDoS-aanval, krijgen geen financiële vergoeding. Ziggo vindt dat niet 'niet op zijn plaats', omdat de acties 'chantagepraktijken' zijn.

Een DDoS-aanval zorgde er vorige week dinsdag voor dat veel abonnees geen of nauwelijks internet hadden. En ook woensdag werd het bedrijf slachtoffer van een aanval. "Ziggo betreurt het natuurlijk ten zeerste dat een aantal van onze klanten last van deze storing heeft gehad", staat te lezen op de website van het bedrijf.

Ziggo zegt de afgelopen dagen 'veel tijd en energie' te hebben besteed om te voorkomen dat het bedrijf getroffen wordt door nieuwe aanvallen. "Zo hebben wij 2 miljoen modems voorzien van nieuwe instellingen en hebben wij daarnaast binnen ons netwerk veel maatregelen genomen.

Meer op rtlnieuws.nl: 56.600 klanten Ziggo opgestapt sinds de fusie met UPC

Altijd weten wat er speelt?
Download de gratis RTL Nieuws-app en blijf op de hoogte.

Playstore Appstore

`