Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

01 mei 2017 11:47

Aandachtsspanne van een goudvis? Netflix neemt je niet aan, en terecht

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

"Ik heb het concentratievermogen van een fruitvlieg." Deze zin hoor ik vaak, ook in de variant met de goudvis. Meestal afkomstig van millennials die te pas en te onpas verkondigen dat ze geen geduld hebben voor tijdrovende details of lange redeneringen. Lees verder
10 april 2017 06:05

De digitalisering van winkelgebieden moet sneller

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Het lijkt rustig aan het retailfront. De CBS indicatoren voor consumentenvertrouwen, economisch klimaat en koopbereidheid trekken verder aan en het totaalbeeld van de Nederlandse winkelstraten is zelfs verbeterd, mede doordat veel 'slechte' retailpanden een andere bestemming kregen. Lees verder
13 maart 2017 06:22

Fingers crossed voor Hudson’s Bay

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Nederland verwelkomt Hudson’s Bay. De komende twee jaar opent het warenhuis 20 vestigingen in ons land, bijna allemaal in voormalige V&D-panden in de grotere steden. Paradepaardje wordt de vestiging aan het Rokin in Amsterdam. Kosten noch moeite worden gespaard om de panden een facelift te geven, grotendeels gefinancierd door vastgoedeigenaren in ruil voor lange-termijn huurcontracten van 15 tot 20 jaar. Lees verder
13 februari 2017 06:29

Retail blijft mensenwerk

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Retail draait in de eerste plaats om mensen, zowel klanten als medewerkers. Dat lijkt een open deur maar niets is minder waar. Onlangs sprak ik een aantal ceo's van grote retailorganisaties over het thema dat hen de komende jaren bezig zal houden. Hoog op de lijst staan medewerkers met passie voor het werk en hart voor de klant. Lees verder
16 januari 2017 06:02

Iedereen krijgt een SuperID

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Het belangrijkste thema in retail de komende jaren? Het naadloos verbinden van offline en online aanbod. Elke retailer en elke business-to-consumer marketeer, vraagt zich af: hoe identificeer en volg ik de klant, online en offline? Om te beginnen voor de eigen winkel(s) of (merk)producten, dwars door alle kanalen heen. En uiteindelijk door het hele landschap van informatie-, entertainment- en verkoopkanalen. Lees verder
19 december 2016 06:15

Kijken kijken, misschien kopen

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Consumenten zijn gewend te kiezen uit een enorm aantal verschillende producten. Supermarkten AH en Jumbo voeren ongeveer dertigduizend verschillende producten. En dat terwijl een gemiddeld huishouden per jaar minder dan 200 verschillende producten koopt. Lees verder
21 november 2016 06:31

Omarm de trends, dus ook deze

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Afgelopen week kwam ik veel mensen tegen die beweerden dat de overwinning van Trump voor hen geen verrassing was. Het blijft gissen naar wat ze voorafgaand aan de verkiezingsuitslag dachten maar waarschijnlijk zijn de meesten van hen in de greep van hindsight bias, oftewel wijsheid achteraf. Lees verder
24 oktober 2016 06:30

Het meest onderschatte concurrentievoordeel

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Een van de grootste eye-openers tijdens mijn bezoek aan Silicon Valley heeft niets te maken met technologie. Wel met leiderschap. Venture capital onderneming Andreessen Horowitz zegt niet meer te investeren in een Amazon-uitdager. Volgens hen is elke startup die het zich in het hoofd haalt te concurreren met Amazon kansloos. Lees verder
26 september 2016 05:51

Retailers, ga naar Silicon Valley

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

Net terug van een reis naar Silicon Valley met ondernemers in (e-)commerce en technologie, investeerders en anderen. Jazeker, zo'n reis is 'tech toerisme'. Alle grote technologie ondernemingen geven aan de lopende band presentaties aan groepen bezoekers over de nieuwe ontwikkelingen in hun organisatie. Anderzijds leidt de combinatie van bezoeken aan de grote techbedrijven, venture capital firma's en startups tot inzichten en inspiratie die je niet achter je bureau opdoet. Lees verder
29 augustus 2016 07:26

Zijn supermarkten crimineel?

Prof.dr.ir. Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit. Zij schrijft voor RTL Z over trending topics in retailing en technologie.

De macht van grote retailketens en de gevolgen daarvan voor producenten zijn sinds jaar en dag een veelbesproken thema in de media. Hoewel de meeste onderhandelingen over inkoopvoorwaarden in beslotenheid plaatsvinden is het aantal incidenten waarover de media bericht aanzienlijk. Lees verder

Pagina's