Menu Zoeken Mijn RTL Nieuws

05 januari 2017 20:14

Porno kijken populair tussen 3 en 5 uur 's middags

Pornhub, het grootste pornobedrijf ter wereld, blijkt populair onder de Nederlanders, ook onder vrouwen. 'We' staan in de top tien van landen die de site het meest bezoeken. Wereldwijd is één van de meest populaire tijdstippen om de site te bezoeken 15.00 tot 17.00 uur. Opvallend, want op dat tijdslot zijn nog relatief veel mensen aan het werk.

Helaas voor de nieuwsgierigen onder ons: het bedrijf geeft geen specifieke aantallen of informatie uitgesplitst naar landen. Het bijzondere tijdstip wordt overtroffen door de avonduren tussen 22.00 en 01.00 uur 's nachts. Meer dan de helft (59%) gebruikt daarvoor zijn smartphone. De desktop (29%) en tablet (12%) zijn daarna het meest populair, blijkt uit de cijfers van het bedrijf.

Vermoedelijk keek niet elke bezoeker de video's helemaal uit: een gemiddeld bezoekje duurde zo'n 9 minuten en 36 seconden. Nederlanders deden er gemiddeld 3 seconden korter over. In totaal werden er afgelopen jaar 92 miljard video's op één van de platformen van het bedrijf bekeken. Even voor de duidelijkheid: dat zijn 12,5 video's voor iedere persoon op de hele aardbol.

Zakelijk groot worden door pornofilms

De pornofilm van Kim Kardashian die in 2006 uitlekte legt haar qua bekendheid nog steeds geen windeieren. De realityster is inmiddels goed voor een jaarinkomen van 49 miljoen dollar en nog steeds de populairste ster. Zowel mannen als vrouwen tikken haar naam het meest in. Blijkbaar wordt de hele familie stiekem met seks geassocieerd, want bijna alle leden staan in de lijst met meest populaire celebrities.

En waar het hoofd van vol is, loopt ook de rest van over. Na de verkiezing van Trump in november steeg de hele familie hard in de zoekresultaten met jongste dochter Tiffany voorop. Ook van Donald Trump zijn niet veel mensen vies. In Nederland staat Kim Holland trouwens op nummer twee, gevolgd door Brandi Love.

28 procent van de Nederlandse bezoekers is vrouw

Verder is er tussen deze twee seksen wereldwijd een groot verschil in zoekopdrachten. Voor vrouwen does size matter, tenminste: als je naar de populairste filmcategorieen kijkt. 'Big dick' staat op nummer twee, alhoewel lesbische video's veruit het meest bekeken worden. Op nummer drie staat 'threesome'. 28 procent van de Nederlandse bezoekers is vrouw. In Jamaica is dat aandeel het hoogst: bijna de helft.

Mannen daarentegen zoeken het meest op 'teen', 'ebony' en 'milf'. De lijst wordt afgemaakt door 'anal', 'lesbian' en 'mature'.

Nederlandse zoekresultaten

In Nederland zijn de zoekresultaten 'lesbian', 'teen' en 'milf' het populairst. Het bedrijf maakte daarbij geen uitsplitsing tussen mannen en vrouwen. De top drie wordt gevolgd door 'mom', 'massage', 'cartoon' en 'Dutch'. 

Vooruitstrevend zijn 'we' wel. De meest explosief gestegen zoeksresultaten in Nederland zijn 360 gradenvideo's en VR-filmpjes. Daarmee kunnen we de hand schudden met de Zweden, die dezelfde top 2 hebben. Daar staan overigens 'sillicone sex doll' en 'star wars' ook in het lijstje. Bij de Belgen steeg Star Wars daarentegen procentueel weer het meest.

Hele rare trends

En dat vind je vreemd? Wacht maar: tijdens de pokemon-hype zochten 'we' blijkbaar niet alleen naar op de naam in de app-store.

Nee: 'we' wilden blijkbaar Pikachu ook op een andere manier over zien gaan tot actie. In totaal is er bijna 600.000 keer op de website naar gezocht. Ash is blijkbaar nog iets aantrekkelijker: daar werd meer dan 750.000 keer naar gevraagd in de zoekmachines van het bedrijf.

'We' kijken het liefst naar leeftijdsgenoten

Opvallend is dat veel mensen graag naar leeftijdsgenoten blijken te kijken. In de jongste leeftijdscategorie (18-24) komen relatief veel zoektermen voorbij die bij video's met jongere acteurs blijken te passen zoals 'teen' en 'step sister'. Terwijl 45 tot 55-jarigen nog ijverig googlen op 'milf', 'step mom', anal' en 'big black dick', doen 65+'ers het wat rustiger aan met 'granny' en 'hairy pussy'. 

Hoe ouder, hoe minder bezoekers de website trekt. Een derde van de Nederlandse gebruikers is tussen de 18 en 34 jaar. Daarna neemt dat aantal af tot 15 procent (35-44), 12 procent (45-54), 9 procent (55-64) en 5 procent voor ouderen (65+). Nederland scoort daarmee redelijk gemiddeld in vergelijking met andere landen. 

Topnieuws